De meerderheid zal Microsoft Teams kennen van het videobellen. Iets wat we steeds vaker zijn gaan doen en inmiddels is geïntegreerd in de dagelijkse werkzaamheden. Naast videobellen kun je met Teams ook chatten met collega’s, bestanden delen en bellen. Dit is niet alleen mogelijk vanaf je laptop of desktop, maar ook vanaf je telefoon.
Bellen en gebeld worden via Teams is zeer makkelijk. Met behulp van een numeriek toetsenbord kan een telefoonnummer ingetoetst worden, of je kiest uit een van je favorieten. Een nummer bellen dat op een website benoemd staat is nog eenvoudiger. Met één klik op het nummer bel je de betreffende persoon of bedrijf. Zo is het niet meer nodig om nummers over te typen, met de kans dat er een foutje wordt gemaakt.
Wanneer je gebeld wordt via Teams werkt dit net zo makkelijk als via je normale telefoon. Op het moment dat je gebeld wordt, gaat jouw apparaat via de Teams app af en neem je met één druk op de knop op. Wanneer jouw werkdag erop zit zet je vervolgens de app uit en ben je enkel nog bereikbaar op je privénummer. Op deze manier is het dus ook mogelijk om je bereikbaarheid in te stellen.
Hoe fijn is het om Teams ook te kunnen gebruiken om te telefoneren, wanneer je dit programma al voor meerdere zaken gebruikt. Zo heb je niet meerdere tools en oplossingen nodig, maar alles overzichtelijk in één app. Kortom, door te bellen via Teams centraliseer je alle communicatie in jouw Microsoft omgeving.
Samenwerken vindt bij steeds meer bedrijven plaats via Teams. Naast dat het de samenwerking makkelijker en productiever maakt, wordt het communiceren ook persoonlijker door het bellen via Teams. Om met Teams te kunnen bellen, koppelen we een vast telefoonnummer aan jouw Microsoft gebruikersnaam. Hierdoor ben je via Teams bereikbaar voor al je inkomende oproepen op je vaste of mobiele nummer én is het ook mogelijk om te bellen naar externe personen buiten het bedrijf met het nummer van je organisatie. Op deze manier blijft je professionaliteit gewaarborgd.
Bellen via Teams maakt de telefonie binnen jouw bedrijf efficiënt: je kan overal met collega’s of klanten bellen, of je nu op je computer, tablet, mobiele of vaste telefoon werkt. Zolang je maar verbonden bent met het internet. Doordat alles op één centrale plek staat, is het makkelijker om bij te blijven en direct te schakelen. Tijdens een telefoongesprek kun je namelijk ook eenvoudig bestanden delen of overschakelen naar video-bellen. Teams biedt een naadloze integratie met andere Microsoft-applicaties, zoals Outlook en OneDrive. Hierdoor kunnen medewerkers tijdens oproepen bestanden delen, presentaties geven en samenwerken aan projecten. Het telefoneren via Teams is bovendien ook zeer veilig. Teams maakt namelijk gebruik van end-to-end versleuteling en tweestapsverificatie, waardoor je gesprekken veilig en privé blijven.
Teams biedt de mogelijkheid om binnen het platform een telefooncentrale op te zetten. Deze telefooncentrale biedt functies zoals automatische receptie, menu’s, call routing, voicemail, en meer. Microsoft Teams maakt het eenvoudig om gesprekken door te verbinden naar collega’s of naar externe telefoonnummers.
Het kan uiteraard voorkomen dat je een oproep niet kunt beantwoorden en je het telefoontje moet doorschakelen naar de voicemail. Om voicemailberichten af te handelen zijn ook een aantal handige functionaliteiten beschikbaar. Zo kun je onder andere een transcriptie laten maken van de voicemail, zodat je het bericht kunt lezen en deze gemakkelijk kunt opvolgen.
Ben jij als ondernemer op zoek naar een efficiënte en degelijke manier om de telefonie van jouw bedrijf te beheren, dan kan een telefooncentrale in Microsoft Teams een goede optie zijn.
Alle communicatie vanuit één tool!
Microsoft Teams biedt het. Neem contact op!
Als je op zoek bent naar hulp bij het bellen via Microsoft Teams, dan ben je bij ons aan het juiste adres! Of je nu vragen hebt over specifieke functies of algemeen advies nodig hebt over hoe je het beste gebruik kunt maken van deze oplossing, we staan klaar om te helpen. Onze ervaren professionals hebben de kennis en kunde om je te voorzien van inzicht en praktische tips, die je kunt toepassen om het maximale uit Microsoft Teams te halen. Dus waar wacht je nog op? Stel je vraag via 088 – 622 20 00 of het contactformulier en ontdek hoe we je kunnen helpen!
Vragen die wij vaak horen
Om iemand via Microsoft Teams te bellen, heb je de Teams-applicatie nodig. Dit kan zowel vanaf je telefoon als vanaf je desktop of laptop. Een gesprek starten via Teams kan op verschillende manieren: door een persoon op te zoeken in de contactenlijst, door de naam of het telefoonnummer in de zoekbalk te zoeken, of via een chatgesprek dat je al met deze persoon bent gestart. In alle gevallen zal Teams je vragen of je een video-oproep of een audiogesprek wilt starten. Als laatste is er nog de mogelijkheid om via jouw computer een telefoonnummer in te voeren en deze met Teams te bellen.
Ja, met Microsoft Teams is het mogelijk om zowel interne als externe telefoonnummers te bellen. Hierbij worden de functies van een telefooncentrale gecombineerd met de voordelen van een samenwerkingstool, waardoor je in één platform kunt chatten, videobellen, schermdelen en telefoneren.
Vraag je offerte aan!
Maak je wensen kenbaar en wij zoeken naar de perfecte oplossing voor jouw bedrijf.
Offerte aanvragen