Zoeken naar klantgegevens tijdens een telefoongesprek, met CRM-telefonie of -koppeling is dat verleden tijd. Door je CRM-systeem (klantensysteem) aan je telefonie-omgeving te koppelen, zijn de gegevens van de beller direct binnen handbereik. Zelfs al voordat je de telefoon hebt opgenomen. Van klantgeschiedenis tot aantekeningen en openstaande verzoeken, met CRM-integratie alle belangrijke details zijn binnen een oogwenk beschikbaar. Verhoog de productiviteit, verbeter de klanttevredenheid, verlaag de wachttijden en versterk de algehele efficiëntie van je bedrijf met CRM-telefonie – de ultieme tool voor een georganiseerde en gepersonaliseerde klantbenadering.
Het integreren van CRM-telefonie in je klantrelatiebeheersysteem is een fluitje van een cent. Deze technologie stelt jouw bedrijf in staat om de communicatieprocessen te stroomlijnen en de efficiëntie te verbeteren. Door telefonie-integratie met je CRM-systeem kun je al je klantinteracties op één plek beheren. Dit betekent dat alle inkomende en uitgaande telefoongesprekken worden vastgelegd en gekoppeld aan specifieke klantprofielen. Zo hebben jij en je medewerkers direct toegang tot alle relevante informatie wanneer ze met een klant spreken.
Voor een aantal CRM-systemen, zijn er (nog) geen integraties. Gelukkig denken we graag in oplossingen en kunnen we jouw database (klantrelatiebeheersysteem) koppelen met slimme technologie zonder ingewikkelde programmeringen. Door direct op jouw database te koppelen, heb je toch altijd alle klantgegevens bij de hand en kun je met één klik de door jouw gewenste acties automatisch laten uitvoeren. Je kunt bijvoorbeeld met een muisklik een terugbelnotitie aanmaken of direct naar je klantkaart gaan in jouw CRM-systeem. Kortom CRM-koppelingen bieden tal van mogelijkheden.
Direct de juiste afdeling of medewerker spreken, dat is wat klanten en relaties willen. Met alle relevante informatie binnen handbereik kunnen medewerkers efficiënter en persoonlijker communiceren met klanten. Geen langdurig zoeken naar gegevens of dubbele vragen, maar snelle en accurate interacties. Door de naadloze CRM-integraties kunnen klachten en vragen ook snel worden afgehandeld, wat leidt tot kortere wachttijden en een hogere klanttevredenheid. Bovendien helpt de mogelijkheid om gesprekken te analyseren om zwakke punten in de klantenservice te identificeren en te verbeteren, waardoor klanten een consistente en hoogwaardige ervaring krijgen bij elk contact.
Bovendien maakt CRM-telefonie het mogelijk om oproepen efficiënter te routeren naar de juiste medewerker. Dit betekent dat klanten niet van het kastje naar de muur worden gestuurd, maar direct met de juiste persoon worden verbonden. Dit bespaart tijd en frustratie aan beide kanten. Door gebruik te maken van CRM-integraties kun je de klantenservice van jouw organisatie verbeteren en tegelijkertijd de efficiëntie verhogen. Het resultaat? Tevreden klanten die graag terugkomen voor meer zaken.
Verspil geen tijd meer aan het handmatig bijwerken van je klantenbeheersysteem en ticketregistratie. Door de koppeling tussen je telefonie-omgeving en je CRM wordt elke oproep automatisch geregistreerd in het CRM-systeem, waardoor je geen tijd meer hoeft te verspillen aan handmatige invoer.
Daarnaast heb je direct toegang tot alle relevante klantinformatie tijdens gesprekken. Of het nu gaat om eerdere aankopen, speciale wensen of belangrijke notities, alles is binnen handbereik. Dit stelt je in staat om gepersonaliseerde service te bieden en de klanttevredenheid te verhogen.
Wil jij de bedrijfscommunicatie en -efficiëntie optimaliseren?
Wij helpen je graag met het koppelen van jouw CRM-pakket. Neem contact op!
Wil je meer informatie over CRM-telefonie of ben je op zoek naar advies op maat voor jouw onderneming? Onze experts kunnen je helpen bij de keuze voor de juiste oplossing. Neem contact op via het contactformulier of bel 088 – 622 20 00.
Vragen die wij vaak horen
Voor inmiddels een groot aantal CRM-pakketten zijn zogenaamde API’s beschikbaar, zodat er een integratie gemaakt kan worden. Een API (Application Programming Interface) maakt het mogelijk dat twee applicaties met elkaar kunnen communiceren.
Als jouw CRM-pakket nog niet de juiste API’s heeft is dat ook geen probleem. We kunnen elk pakket koppelen. De lijst van integraties en gestandaardiseerde koppelingen wordt maandelijks uitgebreid.