MEDEWERKERS

Werken bij Tredos is altijd leuk en uitdagend

Medewerkers aan het woord

Wij kunnen je wel vertellen hoe leuk het is om bij ons in het team te komen werken, maar dat kunnen onze medewerkers zelf het allerbeste. Lees hier meer over hun functie, hun dagelijkse werkzaamheden op de werkvloer en waarom zij voor Tredos gekozen hebben. Zo krijg je een goed beeld van de gemiddelde dag bij ons op kantoor, de werksfeer en van de persoon zelf.

De eerste werkweek van Mike

Een nieuwe baan starten is altijd een tikkeltje spannend. Mike is meteen aan het begin van dit jaar gestart bij ons als (Quick) Support engineer. Laten we hem eens vragen hoe zijn eerste werkweek is verlopen en of hij het naar zijn zin heeft bij ons!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: hoe was je eerste werkdag?
De eerste dag was eigenlijk al meteen relaxed. Ik werd bij binnenkomst meteen opgevangen door een collega die mij wegwijs ging maken binnen het bedrijf en binnen de functie. Ook stond er een leuk welkomstpakket op mijn bureau met een handgeschreven kaartje. Ja, ik voelde mij wel echt meteen welkom binnen het bedrijf en binnen mijn team.

Wat is je eerste indruk van je collega's en het bedrijf? Voldoen we aan je verwachtingen?
Mijn eerste indruk is zeer goed. Er hangt een hele relaxte informele sfeer op kantoor, iedereen is oprecht geïnteresseerd en erg behulpzaam. Er is geen enkel moment geweest dat het ongemakkelijk stil was. Fijn voor mij! haha... Een ander voordeel was dat ik al bekend was met Tredos vanuit mijn vorige werkgever. Dus ik had al een redelijk goed idee van wat ik kon verwachten. Nu moet ik wel zeggen dat de werkzaamheden echt super interessant zijn en leuk om uit te voeren.

Waar zijn we als Tredos sterk in? En wat zouden voor ons verbeterpunten zijn?
De kracht van Tredos ligt denk ik in de informele, maar toch professionele sfeer. Als je Tredos belt als klant voor je IT/Telefonie uitdagingen kan dat best uitlopen in een gezellig gesprek waar je tegelijkertijd ook goed geholpen wordt. Verbeterpunten? Absoluut de inrichting van het pand. Het is wel duidelijk dat hier veel mannen werken. Maar... ik hoor al veel toffe plannen en ideeën voorbij komen voor het nieuwe pand waar we binnenkort heen verhuizen. Dus dat schept hoop!

Wat heb jij hiervoor gedaan?
Hiervoor werkte ik als ICTer van een familiebedrijf. De werkzaamheden zijn nu wat dat betreft heel anders dan mijn vorige baan. Maar het is een goede uitdaging en goed voor mijn eigen persoonlijke groei.

Wat doe jij het liefste na je werk?
Pingpongen en een biertje drinken met de collega's natuurlijk. Het is tof om na het werk nog even de dag af te sluiten met je collega's terwijl er fanatiek gepingpongd wordt. Daarnaast vind ik het leuk om in de weekenden met vrienden te gamen. En ja, ik heb zeker ook nog sportieve hobby's. Zo ben ik in de lock-down gestart met skateboarden, ga ik in de winter graag snowboarden en in de zomer vind je mij wakeboardend achter een boot.

Rowdy - Medewerker Quick Support en Next Level Support

Rowdy is ondertussen 2 jaar in vaste dienst bij Tredos op de Support afdeling, maar hij loopt al heel wat langer rond bij ons. Tijdens zijn opleiding heeft hij namelijk beide stages bij ons volbracht en is zijn naam bij vele relaties bekend. Mocht je hem nu nog niet kennen, dan is vandaag de dag om kennis met hem te maken.

Kun je je kort voorstellen?
Mijn naam is dus Rowdy, 21 jaar. Via een stage vanuit mijn opleiding ICT Beheer van het Koning Willem 1 College ben ik hier terecht gekomen. Uiteindelijk heb ik hier twee stages volbracht en in die tussenperiode ben ik hier blijven werken in de avonduren en op mijn vrije middagen op de Support afdeling. Dat beviel zo goed vanuit beide partijen dat ik na mijn schooldiploma hier werd beloond met een vast contract.

Wat is je functie bij Tredos?
Medewerker Quick Support en Next Level Support. Klanten bellen ons wanneer ze vragen hebben of soms problemen ondervinden. Samen met de klant gaan we dan kijken wat de mogelijkheden of oplossingen zijn. Met deze (telefonische) support is het niet alleen belangrijk om vakkennis in huis te hebben maar ook een vertrouwensband op te bouwen. Wanneer telefonisch advies niet toereikend genoeg is, dan werken we met remote assistance. Met deze hulp op afstand geef je mij toegang tot je systeem zodat ik in één oogopslag met je mee kan kijken en het meteen kan oplossen.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Bij binnenkomst zet ik meteen de computer aan, open ik de mailbox en ga ik kijken welke vragen er binnen zijn gekomen van klanten. Op basis van urgentie en tijd van ontvangst worden deze direct behandeld. Daarnaast komen er natuurlijk door de dag heen telefoontjes binnen van klanten met vragen. Ik doe deels Quick Support waarmee ik problemen vaak direct kan oplossen met de klant of ze kan adviseren. En het andere deel van mijn tijd doe ik Next Level Support. Dit zijn vaak de meer ingewikkeldere problemen die wat uitzoekwerk vergen of zelfs een bezoek op locatie nodig hebben. De afwisseling van werkzaamheden en de laagdrempelige sfeer op kantoor met collega’s maken mijn baan zo leuk.

Wanneer ga je met een goed gevoel naar huis?
Als het werk afgerond is wat ik voor die dag op de planning had staan. En natuurlijk als de klant tevreden is over de hulp of oplossing die we geboden hebben. Het is extra leuk als de klant nadien nog een berichtje stuurt om te bedanken.

Als je niet hoeft te werken, waar ben je dan te vinden of wat houd je dan bezig?
Alsnog op het werk. Haha.. Nee, dat was toevallig afgelopen week. Toen heb ik na werktijd nog wat extra uren gemaakt om dingen af te ronden. In mijn vrije tijd volg ik graag de Formule1 wedstrijden. En tuurlijk juich ik dan voor Max Verstappen.

Stijn - Accountmanager voor Connect en Mobile

Kun je je kort voorstellen?
Ik ben Stijn, 20 jaar. Tijdens mijn opleiding Commercie in ’s-Hertogenbosch heb ik al mijn stages gelopen bij VoiceTronics (tegenwoordig bekend als Tredos). De afgelopen 4 jaar heb ik geleerd om goed de klantenbehoeften in kaart te brengen, passende offertes op te stellen en vooral te luisteren zodat ik met een passend advies kan komen. Het laatste jaar heb ik onze klanten kennis laten maken met wie ik nu eigenlijk ben. Want hoewel ik iedereen intern achter de schermen al kende, hadden zij geen idee wie ik was.

Wat is je functie bij Tredos?
Accountmanager en vertegenwoordiger op het gebied van de Connect + Mobile divisie. Ik adviseer en kijk samen met de klant naar welke slimme mobiele telefonieoplossingen en internetdiensten een meerwaarde kunnen zijn voor een bedrijf.

Kan je iets vertellen over die mobiele telefonieoplossingen?
Naast ons eigen netwerk Tredos Mobile hebben we sinds kort ons productportfolio uitgebreid met de bekende grote namen als KPN, Vodafone en T-Mobile. Afhankelijk van je behoeften kijken we naar een passend advies. Bel je bijvoorbeeld veel buiten de EU? Kies je bewust voor de laagste prijs? Het grootste voordeel is dat je bij ons alles onder één dak hebt. Eén contactpersoon en alles overzichtelijk op één factuur. Naast diensten leveren we ook GSM’s. Van een simpele Nokia tot aan de aller-nieuwste Iphone.

Wanneer ga jij met een goed gevoel naar huis?
Uiteraard met een order in mijn hand, maar dat is niet het belangrijkste. Als ik na enkele weken na oplevering van de klant krijg te horen hoe tevreden hij is over de mobiele oplossing die we geboden hebben, dan heb ik echt een goed gevoel. Maar dat krijg ik ook uit fijne gesprekken waarbij ik alle zakelijke mogelijkheden uitleg om altijd en overal bereikbaar te zijn.

Als je niet hoeft te werken, waar ben je dan te vinden of wat houd je dan bezig?
Ik houd van een hapje en een drankje op het terras, maar speel ook graag padel op het veld. Knap als je weet wat dat is, zonder eerst te Googlen. Padel is een racketsport en heeft veel weg van tennis en squash.

klantportaal