Rowdy is ondertussen 2 jaar in vaste dienst bij Tredos op de Support afdeling, maar hij loopt al heel wat langer rond bij ons. Tijdens zijn opleiding heeft hij namelijk beide stages bij ons volbracht en is zijn naam bij vele relaties bekend.
Mocht je hem nu nog niet kennen, dan is vandaag de dag om kennis met hem te maken.
Kun je je kort voorstellen?
Mijn naam is dus Rowdy, 21 jaar. Via een stage vanuit mijn opleiding ICT Beheer van het Koning Willem 1 College ben ik hier terecht gekomen. Uiteindelijk heb ik hier twee stages volbracht en in die tussenperiode ben ik hier blijven werken in de avonduren en op mijn vrije middagen op de Support afdeling. Dat beviel zo goed vanuit beide partijen dat ik na mijn schooldiploma hier werd beloond met een vast contract.
Wat is je functie bij Tredos?
Medewerker Quick Support en Next Level Support. Klanten bellen ons wanneer ze vragen hebben of soms problemen ondervinden. Samen met de klant gaan we dan kijken wat de mogelijkheden of oplossingen zijn. Met deze (telefonische) support is het niet alleen belangrijk om vakkennis in huis te hebben maar ook een vertrouwensband op te bouwen. Wanneer telefonisch advies niet toereikend genoeg is, dan werken we met remote assistance. Met deze hulp op afstand geef je mij toegang tot je systeem zodat ik in één oogopslag met je mee kan kijken en het meteen kan oplossen.
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Bij binnenkomst zet ik meteen de computer aan, open ik de mailbox en ga ik kijken welke vragen er binnen zijn gekomen van klanten. Op basis van urgentie en tijd van ontvangst worden deze direct behandeld. Daarnaast komen er natuurlijk door de dag heen telefoontjes binnen van klanten met vragen. Ik doe deels Quick Support waarmee ik problemen vaak direct kan oplossen met de klant of ze kan adviseren. En het andere deel van mijn tijd doe ik Next Level Support. Dit zijn vaak de meer ingewikkeldere problemen die wat uitzoekwerk vergen of zelfs een bezoek op locatie nodig hebben. De afwisseling van werkzaamheden en de laagdrempelige sfeer op kantoor met collega’s maken mijn baan zo leuk.
Wanneer ga jij met een goed gevoel naar huis?
Als het werk afgerond is wat ik voor die dag op de planning had staan. En natuurlijk als de klant tevreden is over de hulp of oplossing die we geboden hebben. Het is extra leuk als de klant nadien nog een berichtje stuurt om te bedanken.
Als je niet hoeft te werken, waar ben je dan te vinden of wat houd je dan bezig?
Alsnog op het werk. Haha.. Nee, dat was toevallig afgelopen week. Toen heb ik na werktijd nog wat extra uren gemaakt om dingen af te ronden. In mijn vrije tijd volg ik graag de Formule1 wedstrijden. En tuurlijk juich ik dan voor Max Verstappen.
Lijkt de functie van Rowdy ook iets voor jou? Wij zoeken regelmatig nieuwe medewerkers, dus houd onze social media kanalen in de gaten voor nieuwe vacatures of informeer eens bij Kristel onze HRM manager.