Meet the team – Johan

Meet the team – Johan

Bij Tredos zijn we gedreven in ontwikkeling en groei, zo ook onze collega Johan. Binnen enkele maanden na zijn eerste werkdag, groeide hij al door van de Quick Support naar Next Level Support. Het werd onderhand wel eens tijd om hem aan jullie voor te stellen.

Wat is je functie binnen Tredos en welke werkzaamheden horen hierbij?

Mijn functie binnen Tredos is Medewerker Next Level Support. Als klanten ons bellen met een vraag of probleem, dan proberen mijn collega’s van de Quick Support ze in eerste instantie telefonisch verder te helpen. Waar nodig nemen we via één van onze tools de pc over om mee te kijken en het probleem op te lossen.
Als blijkt dat het een complexer probleem is of het meer tijd in beslag neemt, dan wordt het doorgezet naar onze afdeling (de Next Level Support). Indien het probleem niet remote op te lossen is, dan plannen we met de klant een afspraak in om het op locatie te verhelpen. Naast deze werkzaamheden voeren wij ook projecten uit bij onze klanten, dit zijn bijvoorbeeld de migraties naar Office 365 of Azure.

Wat deed je hiervoor?

Hiervoor heb ik bijna 5 jaar bij een andere IT-partij gewerkt. Ik heb daar langere tijd op de servicedesk gewerkt, waarna ik ben doorgegroeid naar de functie systeembeheerder. Deze functie is vergelijkbaar met mijn huidige functie binnen Tredos.

Hoe was je eerste maand? Hoe waren je eerste maanden?

De eerste maanden heb ik gewerkt op de afdeling Quick Support, waar ik samen met mijn collega het eerste aanspreekpunt was voor klanten. Ik ben in de vakantieperiode gestart, toen was het relatief rustig en heb ik de tijd kunnen nemen om kennis te maken met alle nieuwe collega’s en bekend te worden met de werkwijze en de tools die we gebruiken om onze klanten te ondersteunen. Afgelopen maand ben ik doorgegroeid naar de Next Level Support.

Wat vind je het leukste aan je werk tot nu toe?

Het leukste aan mijn werk vind ik dat iedere dag anders is en de afwisseling in de werkzaamheden. De ene dag ben je bezig met een project en zit je heel de dag op kantoor. En de andere dag ben je een dagdeel bij een klant op locatie en zit je de andere helft van de dag op kantoor om problemen uit te zoeken en op te lossen.

Wat is de eerste indruk van je collega’s en het bedrijf?

De eerste indruk van Tredos was gelijk goed! Op de eerste werkdag werd ik opgevangen door een collega die mij gelijk bekend maakte het bedrijf, en kreeg ik een introductie van de belangrijkste pakketten. Eenmaal aangekomen bij mijn werkplek stond hier een leuk welkomstpakket klaar. Er hangt ook een hele goede sfeer op kantoor en iedereen is bereid om je te helpen.

Wat is typisch Tredos?

Ik denk dat typisch Tredos de dagelijkse gezamenlijke lunch is met het daaropvolgende fanatieke potje pingpong, en ook de dag afsluiten met je collega’s met een potje pingpong. En op vrijdag een frietje tijdens de lunch en de week met je collega’s afsluiten tijdens de vrijdagmiddagborrel.

Wat doe je graag na werktijd?

Na werktijd vind ik het leuk om de dag met collega’s af te sluiten met een potje pingpong en op vrijdag met een lekker biertje op de vrijdagmiddagborrel. In mijn vrije tijd game ik graag en sport ik een paar keer per week. Daarnaast volg ik de Formule 1 en kijk ik ook graag een voetbalwedstrijd.

Meer recente blogberichten

Meet the team – Gijs

Hiep hiep hoera, weer een nieuwe collega! Tredos blijft groeien en dus verwelkomen we Gijs in ons team.

Meet the team – Eelke en Rob

Hebben jullie onze nieuwe collega’s al gezien? Leer Eelke en Rob beter kennen.

Waarom wij kiezen voor Microsoft 365 Business Premium

In maart van dit jaar heeft Microsoft een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo is per 1 maart 2022 het New Commerce Experience licentiemodel ingevoerd waar we al